mandag 2. januar 2012

1. januar

Vi prater om å være sjalu, om at han blir det når jeg setter meg ved siden av andre, at jeg blir det når han snur seg vekk for å svare på meldinger fra Henne. Han blir oppriktig sjokkert over at jeg sjalu, og spør om han gjør noe galt.
Nei, sier jeg, jeg kan bare ikke noe for det. Hun er så fin, hun er ikke bare dødelig pen og slank og har mandelformede øyne, hun er morsom og hyggelig og musikalsk og spennende. Hun er alt jeg ikke er, og alt som hadde vært perfekt for deg. Han sier, jeg har virkelig ikke merket at du har vært sjalu, og jeg sier at jeg er glad for at jeg klarer å skjule det, for jeg liker jo ikke å være det. Han liker ikke å være det selv, og sier han forstår. Er dette et dårlig tidspunkt å fortelle at hun skal være her imorgen, og på nyttårsaften? spør han, og forsikrer meg om at ingenting kommer til å skje, han vil ingenting med henne lengre. Neida, jeg stoler på deg, sier jeg.

1. januar sier han at det skjedde igjen, det samme som forrige gang de møttes, "bare venner" funker ikke, de klina, han er lei seg.
Vi prater. Han spør om han fremdeles har en kjæreste. Jeg sier at jeg ikke vet.

6 kommentarer:

  1. Du burde drite i han. Herregud, det går ikke ann å oppføre seg sånn. Han fortjener deg ikke! Du fortjener det beste i verden, og det er ikke han.

    SvarSlett
  2. Samme som tingeling, drit i han! Go bloggen:)

    SvarSlett
  3. isj æsj klæsj klosj klusj!

    et smil på deg og en liten elefant i kroken.

    SvarSlett
  4. Nei, dette blir for vondt. Dette liker jeg ikke. Ingen er bedre enn deg, du er den beste, sånn skal du tenke. Og om han ikke tenker det, er han en idiot, og du har all rett til å være sjalu når han er drittsekk og holder på på den måten. Drit i ham, det er ikke verdt det. Jeg lover deg. Jeg var sammen med samme typen i fem år, gikk fra ham, og seks år senere kan jeg si at jeg aldri har hatt det bedre. Du må komme til konklusjonen selv, det hjelper ikke hva andre sier. Men å ha det vondt, på den måten, unner jeg Ingen!!

    SvarSlett
  5. åh men du. og jeg vet at det er korrekt å si 'men jävlar vilken douche', men jeg vet at det er vanskelig å tenke sånn. hvordan går det nå?

    SvarSlett