mandag 21. februar 2011

Jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker nå... Jeg vet ikke om jeg klarer noe mer i det hele tatt.

I morgen skal jeg være flink. Ta med to fulle blokker med post-it lapper fyllt av sitater og sanger og hemmeligheter og vonde og fine og bittersøte ting, og så skal jeg fylle opp bøker på biblioteket og bokhandelen med dem. Jeg skal ikke på skolen, for det orker jeg ikke, jeg er på gråten, ødelagt, full av vondt, bare vondt. Det å bevege øynene gjør vondt, alt det vonde ble så vondt at det ble fysisk, det har lagt seg i huden. Men jeg tror ikke jeg kan bli hjemme, er redd, for meg selv tror jeg, jeg vet i hvert fall at jeg ikke kan være hjemme, så jeg skal prøve å være flink og komme meg ut av senga og huset, og legge ut post-it lapper fordi da har jeg noe å gjøre, et mål, kanskje jeg kan føle meg flink, eller noe. Kanskje jeg kan få tankene over på noe annet.

10 kommentarer:

  1. SÅ JÆVLA VONDT faen
    leteletelete etter ting med mening
    postitbibliotek-plan = BRA

    SvarSlett
  2. Åå, hurra for det, det var supersnilt sagt. Tusen takk!

    SvarSlett
  3. å jeg fikk litt vondt inne i meg nå. Men du er fin, så det skal gå bra med deg. Det lover jeg. Det går alltid bra, alltid. Du skal klare dette, det skal gå bra. Håper det som var vondt er litt bedre idag. smil, kyss.

    SvarSlett
  4. SV: Når du kommenterer så føler jeg at vi kommer så nærme hverandre at jeg kan si dette til deg nå. Kjære snille vakre søte deg: Det er ikke bra at du har det vondt. Den smerten du bærer på, hva det nå enn er, den fortjener du ikke. Ingen gjør det. Jeg synest at du skal gjøre akkurat hva du selv føler du er nødt til å gjøre for å ta vekk det vonde. Nesten uansett hva det er. Dette skal ikke være nødvendig å leve med.
    Lykke til <3 Du er sterk og flink!

    SvarSlett
  5. Jeg har brukt altfor lang tid på å svare deg, så lang at jeg får dårlig samvittighet, jeg visste bare ikke hva jeg skulle si; for det var så fryktelig fint sagt av deg. Det gav mening. Tusen, tusen, tusen takk.

    SvarSlett
  6. Men hvordan kan han bry seg så veldig når han ikke gjør noe`? :(

    Hihi, vi "kjenner" hverandre nesten, det er som å snakke med en venninne :)

    SvarSlett
  7. Fordi de minner meg om noe jeg helst vil glemme akkurat nå.

    SvarSlett
  8. sv: du gir så fine kommentarer, takk <3
    sangen er Joakim Berg & Johan Renck - Into My Arms. synes å huske at jeg ikke fant den på spotify, så: youtube! hihi. den avsluttet filmen "downloading nancy" og så hørte jeg den på repeat i flere timer. fin. fin film også (eller nei, den var vond - og derfor fin? den treffer liksom, noe, og den gjør det så veldig brutalt. det er av og til det man trenger). sett den?

    SvarSlett
  9. vet noen at du har det slik som dette, jenta mi? noen som kan hjelpe til med å styre deg i noen som helst retning?

    SvarSlett
  10. Skulle ønske eg fann ein av post-it lappane dine! Mål er det bra å ha, men pass på at målet ikkje blir å være flink. Joda, du er flink som klarer å gjere noko slikt, men det som er viktig er at det er deg å gjere noko slikt! - trur eg - etter å ha lest litt på bloggen din ;-)
    Eg synes det er så slitsamt å være flink... Så det var fantastisk å oppdage at det ikkje er det som er målet, sjølv om eg gløymer det av og til.. Målet mitt er å være meg - kven nå det er. Første mål er kanskje å finne ut kven eg er - livslang oppgave, men ein går alltid framover! Håper du og klarer å finne meir og meir av kven du er, og ser at du faktisk går framover, for det gjer du! Det er ikkje så viktig å være flink - men DU er viktig!!!

    SvarSlett